top of page

בלוג

חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורי שטייגמן

אפיון אתר – איך להתחיל?

עודכן: 24 באוג׳ 2018

היי

הפוסט הזה מיועד למי שאינו מעצב ובונה אתרים מקצועי ובכל זאת רוצה לבנות אתר WIX בעצמו. אני חושב שאדם מין היישוב, למשל בעל עסק קטן הרוצה לבנות לעצמו אתר סביר, יוכל בהחלט לעשות את זה אם יהיה מוכן ופתוח ללמוד מלבד את "הוראות ההפעלה" הטובות של WIX או להתבסס על תבניות שלא תמיד יתאימו לצרכים שלו, גם כמה וכמה עקרונות תכנון ועיצוב או לפחות יהיה מודע להם בשלב הראשון. באחד מהם אגע כאן, בפוסט זה, על קצה המזלג - באפיון האתר. חשוב לציין שאני לא אקיף את כל הנושא הרחב הזה הכולל גם את נושא יצירת התוכן המילולי אלא אתייחס רק לשלב הראשון של תכנון מבנה האתר.



אפיון אתר – איך להתחיל?

תוכן האתר, מה שתרצו לדבר עליו או לפרסם כמוצר או לתת כשירות, מוצג בפני הגולש ומתווך באמצעות המדיה הזו הקרויה אתר אינטרנט ולכן כל פרט ופרט באתר הוא בעל משמעות וחשיבות ביחס למה שאתם רוצים להשיג כי הוא חלק מהמכלול שבאמצעותו אתם מופיעים לראשונה לעיני הגולש, הלקוח , המטופל לעתיד וכו' ומתקשרים אתו. המודעות לכך שלגולש צריך להיות לכל הפחות נוח כשהוא צופה באתר שלכם היא חיונית ביותר. זה בדיוק כמו שאתם מדברים על משהו שחשוב לכם ומנסים להיות בהירים ומובנים עד כמה שאפשר.


איך הופכים את התוכן הגולמי שלכם לאתר שמייצג אותו כראוי ושהוא גם מעניין, , נוח לצפייה, נוח להבנה, קל לגלישה וגם... בלי להתבייש להגיד את זה יפה לעין? אתחילו במשהו מאד בסיסי, כמו תרשים או תכנית בניין על דף נייר שתציג את דפי האתר שלכם באופן הכי סכמתי. זה יעזור לכם להתחיל להבין איך אתם רוצים להציג את הנושא שלכם באופן מאורגן ובהיר. אם תמצאו לנכון לחלק אותו לכמה תתי נושאים, תצטרכו לתת לכל אחד מהם ייצוג, כלומר דף משלו אם כותרת מתאימה בתפריט האתר.


אחרי שחילקתם את התוכן לדפים, חשבו על דף הבית כעל חדר כניסה בבית דירות. תוכלו לראות שם את כתובת הבית – כלומר את הכותרת הראשית, הכוללת של האתר וגם את שמות הדיירים ומיקום הדירות שלהם כלומר אזכור של תתי הנושאים באתר, למשל המוצרים או השירותים השונים. הדף הזה צריך לאפשר לגולש שלכם להתחיל ולהתמצא באתר שלכם. ממנו הוא יוכל להגיע לכל מקום באתר באמצעות קישורים שגם להם תצטרכו לתת מקום בדף (כפתורים, משפטים קצרים וכו'). חלקו את דף הבית שלכם לאזורי תוכן מוגדרים וברורים עם כותרות מתאימות והביאו בחשבון כי צרוף של תוכן מילולי ותוכן גרפי מתאים ( תמונה מתאימה או אייקון שכוח ההשפעה שלו גדול כשל תמרור בכביש) חיוני מאד עבורו. את החלוקה הזו לאזורים מוגדרים ומשמעותיים עם קישורים מתאימים לאן שתחליטו עשו גם בדפים האחרים באתר שלכם כשאתם ממשיכים ושומרים על העיקרון של צירוף תוכן מילולי עם תוכן גרפי מתאים.


בשלב זה אתם צריך להיות לפניכם תרשים כללי של האתר שלכם - Wireframe, שלד האתר – הוא יעזור לכם מאד להתקדם הלאה ולהתחיל להבין איך להשתמש במאפיינים אחרים של העיצוב לטובת נושא האתר שלכם.


על מאפיינים אלו אכתוב בפוסטים הבאים.


59 צפיות0 תגובות
bottom of page